ArtykułyInne

Jak przytyć, czyli słów kilka o potędze snu i jego wpływie na masę ciała.

Temat snu to materiał na całe książki, dlatego przy okazji cytatu z obrazka ograniczę się jedynie do kilku zdań w kontekście możliwych zależności na linii: dobry sen a waga ciała.

Badania nad tym zjawiskiem trwają od lat i choć trudno o jednoznaczne wnioski jedno jest pewne. Niedostateczna ilość snu wpływa na cały organizm, w tym na ogólne poczucie osłabienia, problemy z koncentracją, zaburzenia apetytu. Stąd już krok do problemów z masą ciała. Jeśli nasz organizm walczy, aby przetrwać dzień po słabej nocy, mocno maleją nasze szanse na zadbanie o prawidłową dietę. W ruch idą raczej kawa i to nie jedna. Na koniec dnia nasz bilans kaloryczny, zamiast na plusie może być na minusie, a to ostatnia rzecz, jakiej potrzebujemy chcąc złapać ekstra kilogramy.

Co robić, aby spać lepiej?

Polecam 5 rzeczy, które warto wprowadzić od dziś:
✅1. Ogranicz ilość telewizji, a zwłaszcza korzystania z telefonu na min. 1h przed snem
✅2. Dbaj o regularne pory snu. Nie tylko w tygodniu, ale również w weekend. Wiem, wiem w weekend jest ciężko, ale odsypianie niedoborów niewiele pomaga, a co gorsza w poniedziałek jest jeszcze trudniej. Zamiast budzika używaj aplikacji, które monitorują sen i uruchamiają delikatne wybudzanie w optymalnym momencie. Bez obaw, aplikacja nie obudzi Cię 2h wcześniej niż normalnie. To my ustalamy 30 minutowy przedział czasowy, w których chcemy się obudzić.
Sprawdzone, polecam. Ocena snu powyżej 90% to powód do dumy i realnie dobre samopoczucie.
✅3. Dbaj o właściwe zaciemnienie pomieszczenia, w którym śpisz. Zimą jest to względnie łatwe, ale wiosną i latem pobudka przez promienie słoneczne o 5 rano, to nie jest dobra opcja. Warto zainwestować w dobre rolety, grubsze zasłony itp.
✅4. Unikaj intensywnych ćwiczeń i obfitych posiłków na 2h przed snem.
✅5. Wywietrz sypialnię przed pójściem spać. Świeże powietrze ułatwia zasypianie

To kto zaczyna od dziś dbać o sen?

Po 2-3 tygodniach trzymania się powyższych prostych reguł powinno być łatwiej utrzymać jakość snu, a tym samym zadbać o spożywanie regularnych posiłków.

sen

Powrót na stronę główną
Korzystasz z Instagrama? Obserwuj @jakzdrowoprzytyc
Masz konto na Facebook? Polub nas
www.facebook.com/JakZdrowoPrzytycPL