ArtykułyPoradniki

Jak dbać o nawodnienie organizmu?

Pijesz dwa litry płynów? Chyba każdy choć raz słyszał zalecenie: pij minimum dwa litry płynów dziennie.🥤

Przy czym owe 2 litry wcale nie oznacza, że mamy wypijać 2 litry wody lub herbaty. 🥤🍵

8 szklanek dziennie to naprawdę sporo, zwłaszcza jeśli najlepiej jest pić sporo przed i po posiłku.

Dla osób chcących przytyć jest to szczególnie ważne. Na szczęście płyny to również zupa, owoce, a nawet warzywa. 🍇🍉🍊🥕🥒🥝

✔️Jak pić? Najlepiej powoli, a nie szklankę naraz. Nie chodzi bowiem o wypełnienie pęcherza, a równomierne nawodnienie organizmu. Bez odpowiedniej ilości płynów szybko zaczynamy odczuwać kłopoty z koncentracją i ból głowy. Dlatego następnym razem, zamiast łykać proszek od bólu polecam szklankę wody. W większości przypadków działa równie sprawnie i unikamy niepotrzebnej chemii.

✔️Co pić? Przede wszystkim wodę, herbatę w tym ziołowe jej odmiany jak melisa, rumianek. Odstawiamy na bok wszelkie napoje słodzone i soki marketowe, w którym mamy masę cukru/syropu glukozowo-fruktozowego.

Pijmy zatem wodę ze smakiem, ale nie przesadzajmy z jej ilością, gdyż w ten sposób możemy łatwo zmniejszyć sobie apetyt i ograniczyć miejsce w żołądku na posiłek, a tego przecież nie chcemy. Nadmiar wody nie powinien być naszym hamulcowym w drodze po dodatkowe kilogramy, a sprzymierzeńcem pomagającym utrzymać dobre samopoczucie.

A Wy jak dbacie o właściwe nawodnienie organizmu?
nawodnienie organizmu

Powrót na stronę główną
Korzystasz z Instagrama? Obserwuj @jakzdrowoprzytyc
Masz konto na Facebook? Polub nas 👍
facebook.com/JakZdrowoPrzytycPL