ArtykułyPoradniki

5 praktycznych porad jak przytyć.

Jak przytyć? To pytanie, które zadaje sobie regularnie część osób. Co jeść, jak ćwiczyć? jakich błędów unikać?
Poniższy tekst ma być swojego rodzaju ściągawką, do której warto często wracać. Nie od dziś wiadomo, że tycie to proces, który trwa. Łatwiej jest nam wytrwać, jeśli mamy wszystko zapisane i możemy do tego wracać.

A zatem – zapisz sobie w ulubionych lub wydrukuj ten poradnik i wracaj do niego regularnie. Oto 5 praktycznych odpowiedzi na pytanie, jak przytyć? Oczywiście nie są to z pewnością wszystkie możliwe porady, ale jedne z podstawowych, a przy tym niewymagające jakiejś rewolucji w codziennym funkcjonowaniu. To co gotowa/y? A zatem ruszamy.

  1. Zwracaj uwagę na to co ląduje na talerzu. Powoli, ale systematycznie dodawaj do menu nowe produkty. Dzięki temu zwiększysz ilość tego co jesz i uzyskasz tzw. nadwyżkę kaloryczną, niezbędną, jeśli myślisz o tym, aby przytyć.
  2. Aktywność fizyczna w przypadku, osób, które są szczupłe ma nieco inny cel, niż w przypadku osób walczących z nadwagą. Dla szczupłych ma ona na celu polepszenie apetytu, z którym często bywają kłopoty. Polepszenie pracy jelit sprzyja wchłanianiu pokarmów. Pamiętaj jednak, że szczupli bardzo szybko gubią masę, dlatego po wysiłku warto zjeść coś małego, ale zdrowego.
  3. Wybieraj produkty o wysokiej gęstości energetycznej. Czym jest owa gęstość? W największym skrócie to produkty, które mają maksymalnie dużo kalorii w przeliczeniu na 100g produktu. Przykład: oliwa z oliwek, olej lniany, orzechy, masło orzechowe, czekolada, majonez. Są one idealne na przekąskę, którą można dopełnić codzienne zapotrzebowanie na kalorie. Łyżka majonezu w kanapce skutecznie podbije jej kaloryczność. Podobnie jak łyżka oliwy z oliwek powinna być obowiązkowym dodatkiem do sałatek.
  4. Dobre, zdrowe nawyki to takie, które wykonywane codziennie dają zauważalne rezultaty. Oto dwa przykłady:
  • Nie omijaj posiłków, zwłaszcza śniadań.
  • Nie pij dużo płynów tuż przed i tuż po posiłku. Wypełniasz w ten sposób niepotrzebnie żołądek i pogarszasz procesy trawienia. Jeśli już pijesz wybieraj w miarę możliwości wodę zamiast herbaty i kolejnej kawy.
  1. Bądź konsekwentny/a. Systematyczność to często połowa sukcesu. Najlepsza dieta na niewiele się zda, jeśli po miesiącu oczekujemy rewolucji i tracimy początkowy zapał. Proces tycia jest często żmudniejszy niż chudnięcia. Jeśli uda Ci się złapać kilka kilogramów zaczyna się proces ich utrzymania. To z kolei powoduje, że wszystkie 5 punktów powtarzamy codziennie. W powtarzaniu pomoże nam punkt 4, czyli nawyki. Raz wyrobione zdrowe nawyki sprawią, że nie będziemy zdani na silną wolę, a na automatyzmy podobne do tych, które sprawiają, że myjemy zęby bez czekania na natchnienie.

    jak przytyć

Jak widać odpowiedzi na pytanie, jak przytyć może być sporo, ale tak naprawdę należy patrzeć na tycie, jak na proces, czyli te same czynności powtarzane codziennie.

Powrót na stronę główną
Korzystasz z Instagrama? Obserwuj @jakzdrowoprzytyc
Masz konto na Facebook? Polub nas
facebook.com/JakZdrowoPrzytycPL